UKŁAD KRĄŻENIA

 

superfoods

Istotnym elementem w prewencji zarówno chorób układu krążenia jest poprawa nawyków żywieniowych.

Tłuszcze powinny stanowić <30% dziennego zapotrzebowania energetycznego, oraz należy zwrócić uwagę na stosunek kwasów tłuszczowych oraz źródła tłuszczu:

  • powinno się spożywać poniżej 10% zapotrzebowania energetycznego nasyconych kwasów tłuszczowych (a u osób ze zwiększonym ryzykiem sercowo-naczyniowym poniżej 7%)
  • jednonienasycone kwasy tłuszczowe powinny stanowić do 20% dziennego zapotrzebowania energetycznego
  • wielonienasycone kwasy tłuszczowe 6–10% zapotrzebowania energetycznego 
  • stosunek kwasów tłuszczowych n-6 do n-3 powinien być mniejszy niż 4:1
  • należy pilnować spożycia izomerów trans - poniżej 1% dziennego zapotrzebowania energetycznego

 

Najbardziej powszechną dietą pomocną w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych jest dieta śródziemnomorska. Niestety u przeciętnych ludzi częstotliwość spożycia ryb wynosi nawet mniej niż raz na tydzień, dlatego warto wziąć pod uwagę suplementację kwasów tłuszczowych EPA i DHA.

W tej kategorii wyszczególniliśmy produkty wzmacniające i odżywiające serce, optymalizujące jego pracę i pozytywnie wpływające na cały układ krążenia.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl