Obsługiwane formy płatności

Dowiedz się więcej o jak płacić w sklepie

zobacz

Wysyłka

Sprawdź koszty wysyłki i czas realizacji Twojego zamówienia

zobacz

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Wersje językowe

Dieta

Etap 1 - Łagodna Dieta Oczyszczająca Warzywno-Owocowa

 

  • Kilkutygodniowa kuracja oczyszczająca (najlepsze wyniki po 6 tygodniach) lub krótsze kuracje jednotygodniowe/dwutygodniowe pomiędzy dłuższymi okresami zdrowego żywienia

  • Zalecane warzywa: marchew, buraki, seler, rzodkiew, rzepa, pietruszka, chrzan, kapusta, kalafior, kalarepka, czosnek, pory, ogórki, kabaczek, dynia, cukinia, sałata, zielona pietruszka, jarmuż, rzeżucha, koper, zioła, pomidory, papryka, jabłka, grejprfruity, cytryny

  • Warzywa można spożywać w postaci surówek, soków, warzyw duszonych i gotowanych

  • W przypadku nietolerancji warzyw surowych zaleca się kilka dni postu opartych na wodzie i sokach warzywnych np.: marchwiowym, potem warzywa gotowane a następnie surówki

  • W razie wzdęć dodajemy do pokarmów zmielony kminek z majerankiem, dodatkowo pijemy herbatkę z kopru włoskiego

  • W razie zaparć można pić, zwłaszcza rano wywar z warzyw z siemieniem lnianym i łyżką otrębów, wody mineralne, soki z kiszonych buraków, ogórków

  • Zalecana jest codzienna gimnastyka i spacery na świeżym powietrzu.

  • Ilość spożywanych warzyw i owoców jest dowolna. W przypadku braku apetytu można pić tylko soki (może pojawić się problem z wypróżnianiem). Dłuższe terapie sokowe można prowadzić tylko pod opieką lekarza.

  • Kurację można stosować samemu bez opieki lekarza tylko w przypadku, gdy nie są przyjmowane leki. Niektóre leki hamują samoleczące zdolności organizmu.

  • Zaleca się codziennie spożywać do wyboru np. ogórki kiszone (nie zakwaszane octem), kapustę kiszoną (nie zakwaszaną octem), sok z kiszonych buraków, czosnek lub chrzan

  • Zielone rośliny: natka pietruszki, sałata, koper, pokrzywa kapusta w postaci surówek i soków są źródłem wapnia, magnezu i żelaza

  • Przeciwwskazane: zboża, orzechy, ziemniaki, strączkowe, chleb, mleko, olej (tłuszcze), mięso, słodkie owoce

  • Nie należy pić mocnej kawy, herbaty, alkoholu, palić papierosów

  • W początkowym etapie kuracji możliwe odczucie osłabienia, głodu, bólu głowy (po 2-3 dniach dolegliwości powinny ustąpić). Pot i mocz przybiera przykry zapach (wydalanie toksyn). W czasie kuracji mogą pojawić się kryzysy ozdrowieńcze (odzywać się mogą dawne dolegliwości)

  • Kuracja może być skuteczna w przypadku: choroba wieńcowa, cukrzyca typu II, nadciśnienie, otyłość, podwyższony cholesterol, dna moczanowa, miażdżyca, alergie, astma, nawracające infekcje, kolagenozy, zwyrodnienia stawów, zaćma, paradontoza, choroba wrzodowa, stłuszczenie wątroby, zespół jelita nadwrażliwego, zaparcia, nerwica, jaskra itp.

  • Pacjenci z chorobami przewodu pokarmowego mogą źle tolerować surówki i w tym przypadku zalecana jest wstępna terapia sokowa (picie soków z marchwi – od 2 do 3 szklanek dziennie przez 3 kolejne dni), można też pić herbatę ziołową, wodę mineralną niegazowaną, wywar z warzyw (wieczorem zalać 1 łyżeczkę siemienia lnianego i jedną łyżeczkę otrębów pszennych, 1 szklanką gorącego wywaru warzywnego i pić rano na pusty żołądek.

  • W razie wystąpienia biegunki, spożywać wyłącznie gotowaną marchew a następnie stopniowo wprowadzać dietę warzywno-owocową.

  • Terapii nie powinny stosować osoby z następującymi schorzeniami: choroby wrodzone, gruźlica, nadczynność tarczycy, niedoczynność nadnerczy, ostra porfiria, depresja, wyniszczenie organizmu, dzieci i młodzież, kobiety w ciąży i karmiące

  • Po skończeniu kuracji warzywno-owocowej należy stopniowo wprowadzać dietę zdrowego żywienia.

 

Przykładowy jadłospis pięciodniowy:

 

Dzień 1

 

1 Śniadanie: Sok warzywny (np. z marchwi); surówka z pomidorów, ogórka kiszonego, selera naciowego; gotowany burak

2 Śniadanie: Surówka z kapusty i jabłka, gotowana marchew, herbata miętowa

Obiad: Zupa jarzynowa gotowana (pokrojone warzywa np. włoszczyznę zalać wrzącą wodą, dodać przyprawy i ugotować), gotowany kalafior, surówka z marchwi i jabłka, kompot z jabłek bez cukru

Podwieczorek: Mus z jabłek na ciepło, sok z marchwi

Kolacja: Surówka z jabłka, papryki, natki pietruszki i pomidora, herbata z melisy

 

Dzień 2

 

1 Śniadanie: Pomidor ze szczypiorkiem, surówka z białej rzodkwi, jabłka i ogórka kiszonego, herbata

2 Śniadanie: Surówka z kapusty i grejpfruta, sok z marchwi i jabłka

Obiad: Zupa kalafiorowa, surówka z kapusty kiszonej z jabłkiem, woda z miętą i z cytryną

Podwieczorek: Surówka z selera i jabłka z dodatkiem soku z cytryny, herbata owocowa

Kolacja: Sałatka z gotowanych buraków, jabłka i cebuli, sok pomidorowy

 

Dzień 3

 

1 Śniadanie: Gotowana marchewka, surówka z pomidora i cebuli, herbata miętowa

2 Śniadanie: Surówka ze świeżej kapusty, marchwi oraz jabłka, sok pomidorowy

Obiad: Leczo jarskie (ugotować w małej ilości wody pokrojoną cebulę, dodać pokrojoną paprykę, pokrojony kabaczek, przecier pomidorowy oraz przyprawy; następnie dusić na małym ogniu), surówka z ogórka kiszonego, cebuli oraz jabłka, kompot jabłkowy bez cukru

Podwieczorek: Pieczone jabłko, grejpfrut, herbata

Kolacja: Buraczki z chrzanem na ciepło, surówka z selera naciowego, natki, szczypioru i pomidora; sok z sałaty i marchwi

 

Dzień 4

 

1 Śniadanie: surówka ogórka zielonego i szczypiorku, jarzyny na ciepło (marchew, seler, pietruszkę, por, cebulę pokroić i ugotować w małej ilości wody do smaku dodać przyprawy i przecier pomidorowy), sok z pokrzywy i jabłek

2 Śniadanie: Surówka z kapusty czerwonej, pomarańczy i cytryny, sok marchwiowy

Obiad: Papryka nadziewana warzywami (wydrążoną paprykę napełnić farszem jarzynowym (posiekanym kabaczkiem i cebulom z dodatkiem koncentratu pomidorowego i przypraw), całość dusić pod przykryciem w niewielkiej ilości wody przez ok. 25-35 min.), surówka z kiszonej kapusty, marchwi i jabłka, herbata z miętą

Podwieczorek: surówka z jabłka i porów, sok z jabłek i buraków

Kolacja: surówka z sałaty, pomidorów, szczypiorku i ogórka kiszonego, napar z melisy

 


Dzień 5

 

1 Śniadanie: Surówka z pomidora i cebuli, marchew gotowana w całości sok z ogórka kiszonego

2 Śniadanie: Surówka z marchwi, selera i jabłka, herbata owocowa

Obiad: Bigos jarski (ugotować w małej ilości wody pokrojoną cebulę, dodać pokrojoną kapustę kiszoną lub świeżą i udusić na małym ogniu. Po ok. 20 min. gotowania dodać pokrojone kwaśne jabłka, przecier pomidorowy i przyprawy typu: majeranek, kminek, czosnek, liść laurowy, ziele angielskie i pieprz. Całość dusić na małym ogniu); Surówka z selera naciowego, jabłka, zielonej pietruszki i ogórka kiszonego. Sok z marchwi

Podwieczorek: Sałatka z gotowanych buraczków, pomarańczy i cebuli, kompot jabłkowy

Kolacja: Dynia duszona z jabłkiem, napar z mięty z dodatkiem cytryny

 

Po przeprowadzonej kuracji oczyszczającej zaleca się stopniowe rozszerzenie diety poprzez wprowadzanie niedużych ilości chleba razowego i kasz (do zup i drugich dań), a następnie roślin strączkowych.

 

Etap 2 – Dieta Racjonalna

Racjonalny i zdrowy sposób żywienia (produkty pełnoziarniste, strączkowe, warzywa, owoce, mleko, twaróg, jako podstawa diety)

 

W zdrowym żywieniu zaleca się spożywać:

  • Produkty pochodzenia roślinnego, jako podstawę żywienia

  • Produkty z pełnego ziarna (mąka razowa, pieczywo razowe, płatki zbożowe, grube kasze, makarony razowe, ryż brązowy)

  • Niewielka ilość roślin strączkowych; oleju tłoczonego na zimno; nasion oleistych (słonecznik, dynia, orzechy)

  • Produkty pochodzenia zwierzęcego, jako dodatek do pokarmów roślinnych (masło, mleko, produkty mleczne fermentowane naturalne (jogurt, kefir, mleko zsiadłe, maślanka, twaróg

  • Ryby (duszone, gotowane)

  • Jaja

  • Chude mięso

 

Unikać pokarmów przetworzonych przemysłowo tzn:

  • Cukru, białej mąki, soli, olei rafinowanych, margaryn, pokarmów wywołujących uzależnienie, oraz zawierających duże ilości tłuszczu, soli, sztucznych dodatków (wysoko przetworzone)

 

(Wstawki 1-tydz warzywno-owocowej diety lub 2 dni w tygodniu o chlebie i wodzie)

 

Zalecenia opracowane na postawie książki Ewy Dąbrowskiej, pt: Ciało i ducha ratować żywieniem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Przykładowy jadłospis diety racjonalnej

 

Śniadanie: Muesli z orzechami, utartym jabłkiem i jogurtem naturalnym; herbata owocowa

2 Śniadanie: Kanapka z chleba razowego, twarogu i pomidora z kiełkami rzodkiewki, sok marchwiowy
Obiad: Chłodnik (1 litr mleka zsiadłego, wymieszać z pokrojonym ogórkiem zielonym, ugotowaną i pokrojoną botwinką i pokrojoną w plasterki rzodkiewką. Posypać szczypiorem i koperkiem. Przyprawić do smaku);

 kotlety z soczewicy (przepis: soczewica czerwona (ok. 200 g), po jednej łyżeczce przypraw (np. papryka ostra, papryka słodka, czosnek posiekany (1 ząbek), sól pieprz) , świeże zioła (np. bazylia, oregano, orzechy włoskie (5 sztuk); oliwa z oliwek lub olej rzepakowy;
1 jajko.

Wykonanie: Zaczynamy od wsypania soczewicy do naczynia i zalewamy wodą. Po około 2 godzinach przelewamy zawartość naczynia i miksujemy na najwyższych obrotach na gładką masę. Na końcu dodajemy przyprawy i jajko i mieszamy. Drugi etap to smażenie. Uformowane cienkie kotleciki, najlepiej smażyć na patelni teflonowej, na kilku kroplach oliwy lub oleju rzepakowego. Ważne, żeby na jeden kotlecik nie przeznaczyć więcej niż jedną łyżkę stołową zmielonej soczewicy - inaczej kotleciki będą za grube i niedosmażone w środku.);

kasza gryczana gotowana na wodzie; surówka z marchwi oraz jabłka; kompot jabłkowy.

Podwieczorek: Sałatka z awokado i papai
Awokado (1 szt.), papaja (1 szt.), mała główka sałaty (1 szt.), jogurt naturalny bez cukru (1 małe opak.), czosnek (1 ząbek), sól, zioła do smaku. [2 porcje]. Owoce obrać i pokroić w kostkę. Umytą sałatę porwać na drobne listki. Całość wymieszać. Sos przygotować z jogurtu, wyciśniętego czosnku i przypraw a następnie polać nim sałatkę. Napar z mięty

Kolacja: Dorsz zapiekany z papryką [1 porcja]

Filet z dorsza [120g] oprószyć solą i pieprzem i skropić łyżeczką octu winnego zmieszanego
 z tymiankiem i łyżeczką wody. Paprykę [1 szt.] i pomidora [1 szt.] sparzyć, obrać ze skórki. W naczyniu żaroodpornym ułożyć na przemian warzywa, rybę i warzywa, zapiekać
w piekarniku;
herbata zielona

 

 

Copyright Dr Lucas 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Realizacja: szablonsklep.pl

Click Shop | Hosting home.pl